Λευκωσία: Συνήθως όταν μιλάμε για ισότητα μεταξύ των δύο φύλων εννοούμε τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των γυναικών και την ίση μεταχείριση τους με τους άνδρες.
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Προώθησης Δικαιωμάτων του Πατέρα έρχεται να ανατρέψει το σκηνικό που θέλει πάντοτε τη γυναίκα να είναι η καταπατημένη και ταλαιπωρημένη ή μειωμένη έναντι του άνδρα και να ρίξει φως σε μια «αθέατη» αλλά υπαρκτή ανισότητα.
Την ανισότητα που επικρατεί μεταξύ του πατέρα και της μητέρας κυρίως στις περιπτώσεις διαζυγίων όταν ακόμα και το δικαστικό σύστημα, όπως ο σύνδεσμος υποστηρίζει, παίρνει ως δεδομένο ότι ο ρόλος του πατέρα στη ζωή του/των παιδιού/ων, είναι υποδεέστερος.
Τι ζητά ο σύνδεσμος; Για τα μέλη του, τα αυτονόητα. Δηλαδή: «Ισότιμη μεταχείριση των δύο φύλων από το νόμο και την κοινωνία, σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του γονικού τους ρόλου». -
Η πατρότητα, υποστηρίζει, «παρόλη την τεράστια σημασία της, αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις. Ο νόμος, η κοινωνία με διάφορους τρόπους αντιμετωπίζουν τον πατέρα ως δεύτερης κατηγορίας γονιό, μια αντίληψη που αναπαράγεται και διαιωνίζεται με διάφορα μέσα». Με τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των διαζυγίων, τονίζει ο σύνδεσμος, «έχει ενταθεί ακόμα περισσότερο η απαξίωση της πατρότητας».
Στα ενημερωτικά φυλλάδια του, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Προώθησης των Δικαιωμάτων του Πατέρα αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι μπαμπάδες χρειάζονται στήριξη για να διεκδικήσουν τη θέση τους στη ζωή των παιδιών τους, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους η κοινωνία και η Πολιτεία υποβαθμίζουν το ρόλο τους.
Δυστυχώς, «τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται ανά το παγκόσμιο μια τάση απαξίωσης του γονικού ρόλου του πατέρα. Το φαινόμενο αυτό, γίνεται εντονότερο με την πάροδο των ετών και τη συνεχή αύξηση του ποσοστού των διαζυγίων».
Η αιτία της απαξίωσης του πατέρα δεν είναι άλλη «από την επικράτηση στην κοινωνία που ζούμε και κατ’ επέκταση στο νομικό μας σύστημα, παρωχημένων αντιλήψεων σχετικά με το ρόλο των δύο φύλων. Παραδοσιακά, υπήρχε ο ρόλος του πατέρα προστάτη ως κυνηγού/ τροφοδότη της οικογένειας του και ο ρόλος της μητέρας ως εκείνης που ήταν κυρίως υπεύθυνη για την ανατροφή των παιδιών. Έτσι, θεωρείτο πως ο ρόλος του πατέρα ήταν “έξω” από το σπίτι, έχοντας ελάχιστη επαφή με τα παιδιά του, σε αντίθεση με το ρόλο της μάνας. Αυτό αντικατοπτρίζει άλλωστε και στο πως η νομοθεσία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το διαζευγμένο πατέρα ως τροφοδότη (επιταγή διατροφής) που ελάχιστη επαφή έχει με τα παιδιά του (επισκέψεις και σχεδόν καθόλου διανυκτερεύσεις μαζί τους)».
«Οι μπαμπάδες του λούνα-παρκ»
Οι πατέραδες σε περίπτωση διαζυγίου, υποστηρίζει ο σύνδεσμος, αντί να αντιμετωπίζονται από το νόμο και την κοινωνία ως γονείς των παιδιών τους, αντιμετωπίζονται ως «επισκέπτες» και ως «επιταγές διατροφής».
Είναι εμφανές ότι «ένας μπαμπάς δεν μπορεί να επιτελέσει επαρκώς το ρόλο του ως γονιός ενός παιδιού με τρεις τρίωρες επισκέψεις την εβδομάδα. Καταντούν, λοιπόν, οι μπαμπάδες αυτοί να είναι οι “μπαμπάδες του λούνα-παρκ” και με την πάροδο του χρόνου να απομακρύνονται και να αποξενώνονται από τα παιδιά τους».
Το σύστημα, συνεχίζει ο σύνδεσμος, «είναι τέτοιο που όχι μόνο προωθεί την αποξένωση των διαζευγμένων μπαμπάδων από τα παιδιά τους χωρίς τη θέλησή τους ή τη θέληση των παιδιών τους, αλλά και την οικονομική τους αφαίμαξη, αναγκάζοντάς τους να πληρώνουν υπέρογκα σε αρκετές περιπτώσεις ποσά για διατροφή των παιδιών, κάτι το οποίο τους φέρνει σε απελπιστική οικονομική κατάσταση, ιδιαίτερα την περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε. Δεν αρνούμαστε κατ’ ουδένα τρόπο να συνεισφέρουμε οικονομικά στην ανατροφή των παιδιών μας. Θέλουμε να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για τα παιδιά μας. Το όλο σύστημα, όμως, είναι ιδιαίτερα άδικο εις βάρος των διαζευγμένων μπαμπάδων», τονίζει ο σύνδεσμος, εξηγώντας ότι «υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις στις οποίες μια γυναίκα μπορεί να είναι σε πολύ καλύτερη οικονομική κατάσταση από τον πρώην άνδρα της κι όμως λαμβάνει από αυτόν λεφτά για τη διατροφή του παιδιού, λεφτά τα οποία πολλές φορές καταλήγουν σε οτιδήποτε άλλο εκτός από τη διατροφή του παιδιού».
Οι εισηγήσεις τους
Ο σύνδεσμος, για να ανατραπεί το σκηνικό και να αποκτήσει ο πατέρας το σωστό, όπως υποστηρίζει, ρόλο στη ζωή των παιδιών του, ζητά και εισηγείται:
-Αλλαγές στην εκπαίδευση, στους νόμους, σε θεσμούς και πολιτικές και να υπάρχει πιο αποτελεσματική ενημέρωση/αγωγή έτσι ώστε να προωθηθεί η ισοτιμία ανάμεσα στα δύο φύλα από νεαρής ηλικίας και να εκλείψουν οι απηρχαιωμένες αντιλήψεις που δημιουργούν διακρίσεις σε βάρος του ενός ή του άλλου φύλου σε οποιοδήποτε τομέα, συμπεριλαμβανομένου του γονικού ρόλου.
-Προώθηση της ενεργού και θετικής ανάμιξης των μπαμπάδων στις ζωές των παιδιών τους. Η ενεργός και θετική ανάμιξη του πατέρα στις ζωές των παιδιών είναι πολύ σημαντική για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη τους σε υγιή ενήλικα άτομα.
-Στήριξη του θεσμού του γάμου μέσα από υποχρεωτική παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων σχετικών με το θέμα από όλα τα νέα ζευγάρια, αλλά και μέσα από κατάλληλα προγράμματα διαφυλικής αγωγής στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
-Αυστηρότερη εφαρμογή των διαταγμάτων επικοινωνίας, ποινικοποίηση της γονικής αποξένωσης, ταχύτατη ανταπόκριση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε περιπτώσεις διαζυγίων (δικαστήρια, γραφείο ευημερίας) και υλοποίηση μηχανισμών στήριξης των διαλυμένων οικογενειών όπως και των γονιών παιδιών που έχουν τύχει γονικής αποξένωσης.
http://www.philenews.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου