... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Ελληνικό Παιδικό Μουσείο: Καταπολεμώντας την έμφυλη βία μέσω της τέχνης

 



To Ελληνικό Παιδικό Μουσείο συμβάλει στην επιμόρφωση των παιδιών και των εφήβων για την Έμφυλη Ισότητα με όχημα τον πολιτισμό συμμετέχοντας μαζί με άλλους 5 φορείς από την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Κύπρο, στην υλοποίηση του ευρωπαϊκού έργου «Ed.G.E: Εκπαίδευση σε αγόρια και κορίτσια για την ισότητα των φύλων».

Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και σύντομα θα είναι διαθέσιμο ένα νέο πρόγραμμα σπουδών με εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ψηφιακά εργαλεία για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και  επαγγελματίες μουσείων.

Εd.G.E.

Το Εd.G.E. είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, που στόχο έχει να συμβάλει στην πρόληψη και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση των παιδιών και των εφήβων σχετικά με την ισότητα των φύλων, μέσω πολιτιστικών δραστηριοτήτων και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων διαδικτυακών παιχνιδιών / εφαρμογών που βασίζονται στην τέχνη αλλάκαι τη συμμετοχή παιδικών μουσείων και σχολείων.

Ελληνικό Παιδικό Μουσείο

Πως ένα παιδικό μουσείο μπορεί να συμβάλει στην καταπολέμηση της έμφυλης βίας και την ευαισθητοποίηση των παιδιών και των εφήβων σε θέματα έμφυλης ισότητας εργαλειοποιώντας τον πολιτισμό, εξηγεί στον Αθήνα 9.84, η πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, Ζαμπέλ Μουρατιάν.

«Στόχος μας είναι τα παιδιά να προσεγγίσουν το θέμα της έμφυλης ισότητας όχι με έναν «διδακτικό» τρόπο αλλά μέσω ενός διαδραστικού περιβάλλοντος ή ενός πολιτιστικού αντικειμένου. Οι έννοιες της ισότητας ή του φύλου, που πλέον δεν είναι μόνο αγόρι – κορίτσι, για τα παιδιά ιδίως του δημοτικού δεν είναι εύκολα προσεγγίσιμες έννοιες. Tο ζητούμενο,για εμάς, είναι τα παιδιά να κατανοούν τον κόσμο που τα περιβάλλει, έτσι ώστε να μη φοβούνται ,να είναι ασφαλή και κυρίως να μιλάνε. Σε περιπτώσεις, που είτε βιώσουν τα ίδια ή αντιληφθούν στο περιβάλλον τους περιστατικά κακοποίησης να έχουν τα αντανακλαστικά να αντιδράσουν».

«Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα σπουδών με εκπαιδευτικές δραστηριότητες είτε μέσα στα μουσεία είτε στα σχολεία. Παράλληλα, βεβαίως, θα αναπτυχθούν και ψηφιακά εργαλεία όπως παιχνίδια, που θα δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να διακρίνουν τις ανάγκες για την έμφυλη ισότητα προτάσσοντας τα θετικά, που απορρέουν από την ισότητα των φύλων», επισημαίνει η κα Μουρατιάν.

Εκπαίδευση ενηλίκων

«Το άλλο σκέλος του προγράμματος αφορά την εκπαίδευση, μέσω ειδικών σεμιναρίων, επαγγελματιών μουσείων και εκπαιδευτικών έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιούν γνωστικά αντικείμενα, όπως πίνακες ζωγραφικής, για την προσέγγιση θεμάτων σχετικών με την  Ισότητας των Φύλων. Τα σεμινάρια θα προσφερθούν στους επαγγελματίες, δωρεάν, είτε δια ζώσης είτε διαδικτυακά.Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τη σχολική χρονιά 2022-2023, ωστόσο όλο το υλικό και τα εργαλεία του, θα είναι διαθέσιμα διαδικτυακά σε όποιον ενδιαφέρεται είτε είναι εκπαιδευτικός είτε είναι εθελοντής, ακόμα και για το υπουργείο Παιδείας, να τα αξιοποιήσει» καταλήγει η κα Μουρατιάν.

Επιτακτική η ανάγκη εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο, του προγράμματος διεξήχθησαν τέσσερις εθνικές και μία συνοπτική αναφορά. Η συνοπτική αναφορά είναι μια συγκριτική ανάλυση του προγράμματος «Ed.G.E. – Επιμόρφωση των παιδιών και των εφήβων για την Έμφυλη Ισότητα». Η αναφορά αυτή συνοψίζει και αντιπαραβάλλει τα επικρατέστερα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από τέσσερις εθνικές αναφορές των χωρών της κοινοπραξίας: Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση της κάθε χώρας πάνω στο θέμα της Ισότητας των Φύλων.

Στις αναφορές συμμετείχαν 90 παιδιά,107 γονείς ή/και φροντιστές και 95 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εντόπισαν ανάγκες, κενά, αλλά και καλές πρακτικές όσον αφορά σε μεθοδολογίες, δραστηριότητες, εργαλεία και τεχνικές στην προσέγγιση της Ισότητας των Φύλων τόσο στο περιβάλλον του σπιτιού όσο και του σχολείου.

Με βάση τις τέσσερις εθνικές αναφορές, από τις ομάδες των συμβαλλόμενων χωρών αναφέρθηκαν:
  • κενά και ανάγκες σε όρους πρόκλησης κοινωνικών κανόνων και στερεοτύπων και ρόλων των φύλων,
  • κενά στη γνώση, την ευαισθητοποίηση, την αντίληψη, τη διδασκαλία, την κατάρτιση καθώς και στην πολιτιστική υποστήριξη αλλά και την υποστήριξη πολιτικών,
  • ανάγκες στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και της εκπαίδευσης από νωρίς και με συστηματικό τρόπο και
  • η ανάγκη για ευκαιρίες κατάρτισης και δια βίου μάθησης μαζί με ένα κάλεσμα για εύρεση κατάλληλων και αποτελεσματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων.

Καλλιόπη Ασλανίδου

https://www.athina984.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: