Ανάλυση του Reuters Institute έδειξε το μέγεθος του χάσματος των φύλων στο χώρο της ενημέρωσης. Μελετώντας δείγμα 240 μεγάλων ειδησεογραφικών οργανισμών σε 12 διαφορετικές αγορές από ολόκληρο τον κόσμο, κατέληξε σε ιδιαίτερα απογοητευτικά συμπεράσματα για τη θέση της γυναίκας.
– Μόλις το 22% από τους 180 αρχισυντάκτες 240 εταιρειών είναι γυναίκες, παρότι το 40% του συνόλου των δημοσιογράφων είναι γυναίκες.
– Σε 11 από τις 12 αγορές που ήταν αντικείμενα μελέτης, βρέθηκε πως η πλειονότητα των αρχισυντακτών ήταν άνδρες, ακόμη και σε χώρες όπως η Βραζιλία και η Φινλανδία, που οι γυναίκες δημοσιογράφοι είναι πολύ περισσότερες από τους άνδρες.
– Το ποσοστό των γυναικών σε κορυφαίες θέσεις διαφέρει από αγορά σε αγορά. Στην Ιαπωνία, το 2020, κανένα μέσο ενημέρωσης δεν είχε γυναίκα επικεφαλής, ενώ στη Νότιο Αφρική, οι γυναίκες ξεπερνούν κατά πολύ τους άνδρες.
– Μελετώντας το ζήτημα της ανισότητας των φύλων στην κοινωνία και το ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις και θέσεις αρχισυνταξίας, οι ειδικοί βρήκαν πως το ένα δε συνδέεται με το άλλο. Για παράδειγμα, η Γερμανία και η Νότιος Κορέα που βρίσκονται σχετικά ψηλά στο Δείκτη Ισότητας των Φύλων από τον ΟΗΕ, οι αρχισυντάκτριες είναι ελάχιστες.
– Παρατηρήθηκε σημαντική διαφορά στους αποδέκτες των ειδήσεων από μέσα ενημέρωσης που ηγούνται από γυναίκες. Στην Κένυα, το 94% των χρηστών του διαδικτύου ενημερώνεται από sites που ηγούνται από γυναίκες. Στην Ιαπωνία, πάλι, το αντίστοιχο ποσοστό βρίσκεται στο 0%, καθώς κανένα μεγάλο μέσο δεν έχει γυναίκα επικεφαλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου