... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Ισπανία: Σάλος από τη διαφήμιση «πονηρό θηλυκό, κατεργάρα γυναίκα»

Ισπανία: Σάλος από τη διαφήμιση «πονηρό θηλυκό, κατεργάρα γυναίκα»

Η γιορτή της μητέρας έφτασε. Μπουκέτα με πολύχρωμα λουλούδια, κάρτες με ευχές, κουτάκια με εκλεπτυσμένα αρώματα, μεταξωτά φουλάρια απαλά στο άγγιγμα ή μία χειροποίητη καρφίτσα για να στολίζει το πέτο μίας ζακέτας, είναι μερικά από τα δώρα που συνήθως τα παιδιά δωρίζουν στην αγαπημένη τους μαμά.
Μέσα στο κλίμα της αγάπης, της ευγνωμοσύνης, του σεβασμού στο πρόσωπο της μητέρας, έρχεται και ένα διαφημιστικό σποτ της ισπανικής εταιρίας ρουχισμού Desigual για να σπάσει τη μονοτονία και να περάσει ένα διαφορετικό μήνυμα, που θα κάνει τους θεατές να μην ξεχάσουν τη γιορτή της mamá…
Χαρούμενη μουσική, μία καλλίγραμμη νεαρή με εφαρμοστό πολύχρωμο φόρεμα χορεύει μπροστά στον καθρέπτη της. Το μητρικό της ένστικτο φαίνεται να έχει ξυπνήσει, καθώς αμέσως μετά τοποθετεί ένα μαξιλάρι κάτω από το φόρεμά της και το χαϊδεύει σαν να επρόκειτο για κοιλιά εγκύου.
Ξαφνικά, όμως, το πρόσωπό της παίρνει μία άλλη έκφραση, το βλέμμα της παραπέμπει στον τίτλο ταινίας «Πονηρό θηλυκό, κατεργάρα γυναίκα» και εμφανίζεται με μία βελόνα ανά χείρας.
Αυτό που σχεδιάζει να κάνει η πρωταγωνίστρια της διαφήμισης με τη βελόνα, ο θεατής θα το μάθει τα επόμενα δευτερόλεπτα, όταν στο πλάνο φαίνεται να κρατάει και μια σειρά προφυλακτικών, τα οποία τρυπάει με μανία και μάτια που προδίδουν τον τελικό σκοπό της: θα γίνω μητέρα είτε θέλεις, είτε όχι.
Πρωτοποριακή ιδέα; Έξυπνο χιούμορ; Αστεία προσέγγιση; Ή μήπως η καρικατούρα της γυναίκας που επιθυμεί να γίνει μητέρα και σκαρφίζεται τρόπους για να το καταφέρει;
Από τη δημοσιοποίηση της καμπάνιας της Desigual δεκάδες είναι τα αρνητικά σχόλια των χρηστών των τόπων κοινωνικής δικτύωσης που μάλλον δεν είδαν θετικά την προσπάθεια για… χιούμορ των Ισπανών.
Όλα αυτά, ενώ στην Ισπανία εξετάζεται ο περιορισμός στις αμβλώσεις ακόμα και σε περιπτώσεις που η μητέρα διατρέχει σοβαρό κίνδυνο για τη ζωή της ή έχει πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης.
Ως «εξαιρετικά προσβλητικό» χαρακτηρίστηκε από πολλούς η καμπάνια με hashtag #tudecides (εσύ αποφασίζεις), με αποτέλεσμα η Desigual να ζητήσει συγγνώμη και να δηλώσει πως πρόθεσή της ήταν να δημιουργήσει ένα χιουμοριστικό σποτ, ενώ σε λίγες ώρες κυκλοφόρησε μία νεότερη εκδοχή της διαφήμισης χωρίς τη σκηνή με τα προφυλακτικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: