... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Μια διαφήμιση αδυνατίσματος των 90s μαρτυρά γιατί οι γυναίκες σχεδόν μισούμε τα σώματά μας

 Από -μη- εξαιρετικές συμπτώσεις έχουμε την εξής. Βέβαια μπορεί και να λειτουργήσει και με επεξηγηματικό τρόπο, να δώσει απαντήσεις στα πώς και τα γιατί. Θα εξηγηθώ. Πριν μερικές μέρες, θέσαμε ένα ερώτημα στο Instagram: ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις που κάνετε όταν κοιτάζετε για πρώτη φορά μες στη σεζόν το σώμα σας με μαγιό. Αφορμή για την έμπνευση στάθηκε μια ανάρτηση της Χρύσας Κατσαρίνη, που βίωσε το δυστυχώς τυπικό bikini drama και μάς θύμισε πως αυτές είμαστε και είμαστε ΟΚ. Έπειτα ήρθε μια vintage ανάρτηση, από την επική σελίδα Νοσταλγοί Ογδόντα Ενενήντα. Μια αφίσα του Gilli Diet, που οι σημερινοί Millennials αντιμετωπίζουμε κάπως σαν θρύλο. Μαζί με το tagline  «τα πάχη μου, τα κάλλη μου», καταστήματος ρούχων με ΧL νούμερα της εποχής, που δεν έχει ακόμα βουλιάξει στη λήθη της παιδικής βαβούρας. Στην αφίσα περιγράφονται οι σκέψεις μιας γυναίκας που δεν έχει φτάσει τους στόχους σχετικά με τα κιλά της πριν το καλοκαίρι. Εκείνη την εποχή ενδέχεται ο λόγος, τα emoji πριν γίνουν emoji, και ο τόνος εκφοράς όλου του πανικόβλητου τρένου σκέψης να θεωρήθηκε προχωρημένος τρόπος να παίξει κανείς με το marketing και κατ’επέκταση το μυαλό του καταναλωτή της καταναλώτριας, αλλά διαβάζοντάς το σήμερα δεν προκαλεί γέλιο. Μόνο ένα σφίξιμο και μια ίσως απαραίτητη επεξήγηση -ίσως και όχι- για το πώς φτάσαμε οι γυναίκες να κοιτάζουμε εαυτούς στον καθρέφτη και να αναφωνούμε «πώς είσαι έτσι;».

Τα ερωτήματα που απευθύνουμε στο είδωλό μας δεν είναι ρητορικά. Είναι πνευματικά μαστιγώματα που το υποσυνείδητο παίρνει, επεξεργάζεται, χωρίς να φιλτράρει και μετουσιώνει σε τρόπο που φέρουμε τους εαυτούς μας σε αυτόν τον κόσμο. Αλλά αυτή είναι μια συζήτηση που χρειάζεται έναν ειδικό ψυχικής υγείας να συντονίσει.

Διαβάζοντας την αφίσα, η μόνη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό είναι η σύγχρονη σταρ των λέξεων: «τραύμα».

                

"ΚΡΑΥΓΕΣ ΠΑΝΙΚΟΥ ΕΝ ΟΨΕΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

  • Ήρθε η ώρα της κρίσεως! Πώς θα βγω στη πλαζ με μπικίνι; Θα με φάνε οι ρέγγες.
  • Η καρδιά μου χτυπάει σαν τύμπανο. Όταν ο Κώστας με δει με μαγιό θα γίνει καπνός.
  • Το Πάσχα έφαγα του σκασμού! Έτρωγα με 10 μασέλες. Έφαγα ένα αρνί και έγινα βόδι!
  • Πήγα σε μια μπουτίκ να αγοράσω μαγιό και χώραγα μόνο σε μπουρνούζι! Έχετε γεια βρυσούλες."

Αυτές είναι φράσεις που θεωρητικά λένε αποκλειστικά γυναίκες στην αφίσα. Η λύση τους από κάτω, γιατί προφανώς ο στόχος είναι το κέρδος. «Ηρεμήστε και τηλεφωνήστε», λοιπόν, και δεν αμφισβητούμε πως αρκετές γυναίκες τηλεφώνησαν.



Δεν υπάρχουν σχόλια: