... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Μαρτυρίες-σοκ απο δύο αλλοδαπές-θύματα trafficking

Μαρτυρίες-σοκ απο δύο αλλοδαπές-θύματα trafficking: «Με βίαζε κάθε μέρα χωρίς να χρησιμοποιεί προφυλάξεις»

«Εζησα τη φρίκη… Με βίαζε κάθε μέρα χωρίς να χρησιμοποιεί προφυλάξεις. Πότε με ένα μαχαίρι στο λαιμό και πότε σημαδεύοντας το κεφάλι μου με πιστόλι που είχε σιγαστήρα. Μου έλεγε ότι, αν κουνηθώ, θα με εκτελέσει και δεν θα βρει ποτέ κανείς το πτώμα. Για να πειστούν ότι δεν θα μιλήσω στην Αστυνομία με εξανάγκασαν να βάλω το χέρι μου στο αναμμένο μάτι της κουζίνας».
Τα λόγια αυτά θα μπορούσαν να αποτελούν απόσπασμα σεναρίου ταινίας θρίλερ. Δυστυχώς, όμως, ανήκουν σε μία από τις αλλοδαπές κοπέλες που έπεσαν θύματα trafficking στην Αθήνα. Ανθρωπόμορφα κτήνη που βρίσκονται ανάμεσά μας δεν διστάζουν να βασανίζουν γυναίκες σε διαμερίσματα-κελιά. 

Ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής εξασφάλισε τις καταθέσεις που έδωσαν στην ΕΛ.ΑΣ. δύο αλλοδαπές, μία από τη Νιγηρία και μία από τη Μολδαβία, οι οποίες πέρασαν δραματικές στιγμές στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Η 22χρονη Νιγηριανή Αντίσα είχε να αντιμετωπίσει, μέσα σε όλα τα άλλα, την ιδεοληψία του βουντού. «Με έβαλαν να φάω καρδιά πάπιας και να πιω βρόμικο νερό», λέει. Η 24χρονη Μολδαβή Μαρία, η οποία δραπέτευσε μέσα από το «κελί» της στον Αγιο Παντελεήμονα, βίωσε και την κοινωνική αναλγησία: «Στο σπίτι κλαίγαμε και φωνάζαμε και τότε ερχόταν ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που νοίκιαζε ο προαγωγός μου, στον οποίο, όπως καταλάβαινα, του έλεγε απλά να κάνει ησυχία».
«Φως» στον σκοτεινό κόσμο του trafficking προσπαθούν να ρίξουν οι αξιωματικοί της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, με τον επικεφαλής Ηλία Αλεβιζόπουλο να καλεί τις γυναίκες-θύματα να απευθυνθούν στην ΕΛ.ΑΣ., διότι μόνο έτσι θα δώσουν ένα τέλος στο δράμα που ζουν.


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ 24ΧΡΟΝΗΣ ΜΟΛΔΑΒΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΜΟΝΤΙΑΝ

«Μας σημάδευε με ένα πιστόλι με σιγαστήρα, λέγοντας ότι θα μας σκοτώσει»

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ και μεγάλωσε στο χωριό Μοάρα Ντομνεάσκα της Μολδαβίας. Η οικογένεια της Μαρίας Μοντιάν ζούσε κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, στερούμενη ακόμα και βασικά αγαθά. Ηρθε στην Ελλάδα όταν μία γνωστή της την ενημέρωσε ότι ξέρει κάποιον Βασίλε, ο οποίος της είπε ότι θα την προσλάμβανε για να προσέχει το παιδί του και να καθαρίζει το σπίτι του.
Στο κόλπο ήταν ο οδηγός λεωφορείου των ΚΤΕΛ, ο οποίος φρόντισε να περάσει απ’ όλους τους ελέγχους. Το μαρτύριο για τη Μαρία ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι της στην Αθήνα και άρχισε να βλέπει το πραγματικό πρόσωπο του Βασίλε: «Από τη μέρα εκείνη η ζωή μου έγινε κόλαση. Ο Βασίλε ερχόταν κάθε βράδυ και χτυπώντας και απειλώντας συνουσιαζόταν μαζί μου στο ξενοδοχείο όπου με είχαν φυλακισμένη για δέκα ημέρες. Μετά με πήγαν σε υπόγειο της οδού Κροκιδά, στον Αγιο Παντελεήμονα. Μέσα σε αυτό έμεναν, εκτός από εμένα, άλλες επτά Μολδαβές».
Στο διαμέρισμα της οδού Κροκιδά τα βασανιστήρια ήταν αβάστακτα: «Με πλησίασε, τραβώντας τα μαλλιά μου. Με έριξε με τη βία στο κρεβάτι, λέγοντας: “Εδώ που ήρθες θα μου κάνεις όλες τις χάρες”. Εγώ κάλεσα σε βοήθεια και τότε εκείνος με χτύπησε με τα χέρια του στο κεφάλι. Επειτα άρπαξε ένα μαχαίρι και άρχισε να με απειλεί ότι θα με σκοτώσει, ακουμπώντας το σε όλα τα σημεία του κορμιού μου, λέγοντας: “Ξέρεις πόσες γυναίκες είχα σαν κι εσένα και όπως θέλω και όποτε θέλω τις έχω; Δεν θα μου χαλάσεις τη δουλειά που κάνω εδώ και είκοσι χρόνια. Ξέρεις ποιος είμαι εγώ; Εχω τρία από τα καλύτερα μαγαζιά”. Μη μπορώντας να αντιδράσω καθόλου, ο Βασίλε ήρθε σε συνουσία μαζί μου και καθ’ όλη τη διάρκεια της πράξης με απειλούσε με το μαχαίρι, μου έκλεινε το στόμα και τραβούσε τα μαλλιά μου».
Την ίδια τύχη είχαν και οι υπόλοιπες κοπέλες τις οποίες εκπόρνευε ο Βασίλε σε οίκους ανοχής στον Αγιο Παντελεήμονα: «Χτυπούσε συνεχώς εμένα και τις υπόλοιπες κοπέλες με γροθιές για να δεχτούμε να δουλέψουμε ως εκδιδόμενες για λογαριασμό του. Μας έλεγε ότι θα μας σκοτώσει, ότι έχει σκοτώσει και άλλους ανθρώπους και κανείς δεν θα μάθει τι απογίναμε, καθώς κανένας δεν γνωρίζει που είμαστε. Κατά τις απειλές του μας σημάδευε με ένα πιστόλι με σιγαστήρα, λέγοντας ότι θα μας σκοτώσει χωρίς να ακουστεί. Με τις απειλές αυτές βίαζε εμένα και τις υπόλοιπες γυναίκες. Οταν με βίαζε, δεν χρησιμοποιούσε ποτέ προφυλάξεις. Οταν μας άφηναν μόνες, μας κλείδωναν. Εγώ με τρεις γυναίκες κοιμόμασταν σε ένα στρώμα. Στο σπίτι κλαίγαμε και φωνάζαμε και τότε ερχόταν ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που νοίκιαζε ο Βασίλε, στον οποίο, όπως καταλάβαινα, έλεγε απλά να κάνει ησυχία».
Το μαρτύριό της τελείωσε όταν κατάφερε να δραπετεύσει από το διαμέρισμα-κελί διαφεύγοντας την προσοχή του προαγωγού.

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ 22ΧΡΟΝΗΣ ΑΝΤΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΙΓΗΡΙΑ

«Αναγκάστηκα να φάω καρδιά πάπιας και να πιω μια κούπα βρόμικο νερό»

Η 22ΧΡΟΝΗ Αντίσα ζούσε με τα οκτώ αδέρφια της στην πόλη Κάνο της Νιγηρίας. Το βιοτικό επίπεδο της οικογένειάς της ήταν πολύ χαμηλό, καθώς ο πατέρας της ήταν αλκοολικός και η μητέρα της εργαζόταν περιστασιακά.

«Αποφάσισα να θυσιαστώ για την οικογένειά μου που ζούσε μέσα στη φτώχεια και να δεχτώ την πρόταση που μου έγινε. Ο Ντάνιελ -προαγωγός- μου είπε ότι θα έπρεπε να περάσω τη διαδικασία του βουντού ώστε να είναι εκείνος και το “αφεντικό” σίγουροι ότι δεν θα αθετήσω τη συμφωνία μας. Ο ιερέας του βουντού πήρε όλα τα υπάρχοντά μου, λέγοντας ότι από τα χρήματα που θα κέρδιζα στην Ελλάδα θα έπρεπε να του στείλω 1.000 ευρώ. Στα στάδια της διαδικασίας του βουντού, που διήρκεσαν περίπου ένα μήνα, αναγκάστηκα να κάνω φρικτά πράγματα, όπως να φάω καρδιά πάπιας, να πιω μια κούπα με βρόμικο νερό, ενώ επίσης έκοψαν τρίχες από τα μαλλιά μου και μέρος από τα νύχια μου. Ο Ντάνιελ μού είπε ότι δεν θα έπρεπε να πω τίποτα και σε κανέναν, ειδικά στην Αστυνομία, για τη δουλειά που θα έκανα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση -και λόγω του βουντού- η οικογένειά μου θα πέθαινε», περιγράφει.
Με την άφιξη της Αντίσα στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ένας αστυνομικός έλεγξε το διαβατήριό της χωρίς να διαπιστώσει ότι οι σφραγίδες που υπήρχαν σε αυτό είναι πλαστές και της επέτρεψε να περάσει. Στην Αθήνα την παρέλαβε μία γυναίκα με το όνομα Λόβετι, η οποία εκπόρνευε και άλλες γυναίκες: «Για να πειστεί ότι δεν θα μιλήσω σε κανέναν με εξανάγκασε να βάλω το χέρι μου στο αναμμένο μάτι της κουζίνας, ενώ έκοψε τρίχες από τα μαλλιά μου και τμήμα των νυχιών μου. Αρχισε να μου δίνει εντολές. Μου είπε ότι εάν η ερωτική επαφή με τους πελάτες πραγματοποιείτο στο αυτοκίνητο θα κόστιζε 20 ευρώ και σε ξενοδοχείο 30 ευρώ, το δωμάτιο του οποίου θα πλήρωναν εκείνοι. 

Μου έδωσε να φορέσω προκλητικά ρούχα και μου είπε να μιλώ προκλητικά στους διερχόμενους άνδρες της οδού Σωκράτους. Με εξανάγκαζαν να εκδίδομαι στις οδούς Σωκράτους και Αθηνάς και να έρχομαι σε ερωτική επαφή με περίπου δέκα άνδρες την ημέρα, οι οποίοι πολλές φορές ήταν βίαιοι και με χτυπούσαν. Τις ημέρες που είχα περίοδο η Λόβετι με εξανάγκαζε να εργάζομαι χορηγώντας μου διάφορα φάρμακα ώστε οι πελάτες να μην καταλαβαίνουν τίποτα. Από την εργασία μου η Λόβετι μου έχει παρακρατήσει -σε διάστημα περίπου δύο ετών- το ποσό των 34.000 ευρώ, ενώ στην οικογένειά μου έστειλα μόνο δύο φορές χρήματα, τα οποία είχα καταφέρει να κρύψω. Την πρώτη 180 ευρώ και τη δεύτερη 120 ευρώ».
Ολο αυτό το διάστημα η Αντίσα δεν σταματούσε να τους ζητάει να την αφήσουν ελεύθερη: «Ζήτησα από τη Λόβετι να με αφήσει να φύγω. Της το έλεγα συνέχεια. Την τελευταία φορά που αρνήθηκε πήρα ένα μαχαίρι υπό τεράστια ψυχολογική φόρτιση και την απείλησα ότι, αν δεν με αφήσει να φύγω, θα τη σκοτώσω. Εκείνη φοβήθηκε και με άφησε να φύγω. Θέλω να προσθέσω ότι κατάφερα να ξεπεράσω το φόβο του βουντού με τη βοήθεια των εργαζομένων της ΜΚΟ Νέα Ζωή».

«Τις βιάζουν για να κάμψουν το ηθικό τους και να γίνουν άβουλα όντα»

«Οταν έρχονται οι γυναίκες αυτές στην Υπηρεσία μας είναι καταβεβλημένες. Φοβισμένες. Βλέπουμε νέα κορίτσια να τρέμουν. Πρέπει πρώτα να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους, να καταλάβουν ότι είμαστε με το μέρος τους και μετά να αρχίσουν να μας μιλάνε. Ξέρουμε ότι έχουν κακοποιηθεί από κτήνη που πρώτα τις βιάζουν και μετά τις εκδίδουν. Τις βιάζουν για να κάμψουν το ηθικό τους και να γίνουν άβουλα όντα», λέει ο επικεφαλής της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, Ηλίας Αλεβιζόπουλος. 

Και συνεχίζει: «Αυτό που θέλουμε να ξέρουν τα θύματα trafficking είναι ότι μπορούν και πρέπει να έρθουν στην Υπηρεσία μας και να καταγγείλουν αυτό που ζουν. Δεν θα τις πειράξει κανείς, καθώς οι μαστροποί δεν τολμούν να πλησιάσουν στις υποστηρικτικές δομές. Δίνουμε έμφαση στην ψυχολογική στήριξη των θυμάτων. Συνεργαζόμαστε με ψυχολόγο, που τις εξετάζει και παρακολουθεί την ψυχική υγεία τους για καιρό. Αλλωστε, όταν τελειώσουμε με τις καταθέσεις και τις υπόλοιπες νόμιμες διαδικασίες, παραπέμπουμε τις γυναίκες σε απόλυτα εξειδικευμένες ΜΚΟ». Ο αστυνόμος Β’ Ευθύμιος Παπαδόπουλος, στενός συνεργάτης του Ηλ. Αλεβιζόπουλου, προσθέτει ότι το τηλέφωνο της Υπηρεσίας είναι το 210-6476826.

Δεν υπάρχουν σχόλια: