Η ισότητα των φύλων αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την UNESCO και συνδέεται άρρηκτα με τις προσπάθειές της να προωθήσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και να υποστηρίξει την επίτευξη των στόχων αειφόρου ανάπτυξης (SDGs). Μέσω του Πλαισίου Δράσης για την Εκπαίδευση 2030, το SDG 4 στοχεύει στο «Εξασφάλιση εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς και δίκαιης ποιότητας και προώθηση των ευκαιριών διά βίου μάθησης για όλους» και του SDG 5 «Επίτευξη της ισότητας των φύλων και ενδυνάμωση όλων των γυναικών και των κοριτσιών».
Η ατζέντα «Εκπαίδευση 2030» αναγνωρίζει ότι η ισότητα των φύλων απαιτεί μια προσέγγιση που «διασφαλίζει ότι τα κορίτσια και τα αγόρια, οι γυναίκες και οι άντρες όχι μόνο αποκτούν πρόσβαση και ολοκληρώνουν τους κύκλους εκπαίδευσης, αλλά έχουν την ίδια εξουσία μέσα και μέσω της εκπαίδευσης».
Υπάρχουν μεγάλα κενά μεταξύ των φύλων όσον αφορά την πρόσβαση, το μαθησιακό επίτευγμα και τη συνέχιση της εκπαίδευσης σε πολλά περιβάλλοντα, συνήθως σε βάρος των κοριτσιών, αν και σε ορισμένες περιοχές τα αγόρια βρίσκονται σε μειονεκτική θέση. Παρά την πρόοδο, περισσότερα κορίτσια από τα αγόρια παραμένουν εκτός σχολείου - 16 εκατομμύρια κορίτσια δεν θα βρεθούν ποτέ σε μια τάξη (Ινστιτούτο Στατιστικής της UNESCO) - και οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των 750 εκατομμυρίων ενηλίκων χωρίς βασικές δεξιότητες γραμματισμού.
Η φτώχεια, η γεωγραφική απομόνωση, το καθεστώς της μειονότητας, η αναπηρία, ο πρώιμος γάμος και η εγκυμοσύνη, η βία που βασίζεται στο φύλο και οι παραδοσιακές στάσεις σχετικά με την κατάσταση και το ρόλο των γυναικών, είναι μεταξύ των πολλών εμποδίων που εμποδίζουν τις γυναίκες και τα κορίτσια να ασκούν πλήρως το δικαίωμά τους να συμμετέχουν να ολοκληρώσουν και να επωφεληθούν από την εκπαίδευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου