... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Women’s March: Γιοχάνσον, Πόρτμαν, Ντέιβις ξεχώρισαν στην τεράστια διαδήλωση στο Λος Άντζελες

Women’s March: Γιοχάνσον, Πόρτμαν, Ντέιβις ξεχώρισαν στην τεράστια διαδήλωση στο Λος Άντζελες

Το Women's March επαναλήφθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2018 και έδωσε σαφές μήνυμα υποστήριξης ίσων δικαιωμάτων, σε έναν κόσμο που κόντρα στις πολιτικές και κοινωνικές αγκυλώσεις δεκαετιών, δείχνει πως έχει δυναμική και πρόθεση να ακούσει και να αλλάξει. Επιτέλους.
Με ατζέντα πολιτικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, και υποστηρίζοντας τις κατάλληλες νομοθετικές αλλαγές, το Women's March είναι μία ετήσια πορεία για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των γυναικών, των μεταρρυθμίσεων για ζητήματα μετανάστευσης, υγειονομικής περίθαλψης, δικαιωμάτων αναπαραγωγής, εργασίας, φυσικού περιβάλλοντος, δικαιωμάτων LGBTQΙ, φυλετικής ισότητας και θρησκευτικής ελευθερίας.
Φέτος, με το κίνημα #TimesUp και την αποκάλυψη των χολιγουντιανών σκανδάλων, η πορεία συγκέντρωσε περισσότερους από 700.000 διαδηλωτές, γυναίκες, άντρες και παιδιά, αλλά και διάσημους σταρ της κινηματογραφικής βιομηχανίας που μίλησαν δημόσια ως εμψυχωτές, κάνοντας λόγο για την «αλλαγή» που μπορεί να άργησε, αλλά φαίνεται πως έρχεται.
Η βραβευμένη με Όσκαρ Βαϊόλα Ντέιβις, ξεκίνησε την ομιλία της, δανειζόμενη τα λόγια του Malcolm X και στη συνέχεια μίλησε ανοιχτά για τη σεξουαλική κακοποίηση. «Θα είμαι σαφής. Μία στις πέντε γυναίκες θα υποστεί σεξουαλική επίθεση πριν την ηλικία των 18 ετών. Ένα στα έξι αγόρια» και συνέχισε προσθέτοντας «Ξέρω πως υπάρχουν γυναίκες που παραμένουν σιωπηλές. Γυναίκες που δεν έχουν δημόσιο πρόσωπο, που δεν έχουν τα χρήματα, την αυτοπεποίθηση και την εικόνα τους στα μέσα ενημέρωσης για να έχουν την ίδια αξία και να σπάσουν τη σιωπή τους... Μπορεί να λένε για μένα πως είμαι μία βραβευμένη ηθοποιός, αλλά η ομολογία μου είναι εκείνη της φτώχειας. Η κατάθεσή μου αφορά το ότι μου επιτέθηκαν σεξουαλικά και είδα να κλέβουν την παιδική μου ηλικία».

Η Σκάρλετ Γιοχάνσον ξεχώρισε με την ομιλία της, στην οποία δεν δίστασε να αναφερθεί και στις πρόσφατες κατηγορίες για τον Τζέιμς Φράνκο. «Το μυαλό μου έχει σαστίσει. Πως μπορεί ένα άτομο να υποστηρίζει δημοσίως μια οργάνωση για τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, ενώ ιδιωτικά φέρεται σαν αρπακτικό σε ανθρώπους που δεν έχουν δύναμη. Θέλω να επιστραφεί η καρφίτσα μου», δήλωσε η Γιοχάνσον, σχολιάζοντας την παρουσία του Φράνκο στις Χρυσές Σφαίρες και την καρφίτσα #TimesUp  που φορούσε στο πέτο. «Δεν αισθάνομαι πια ενοχή να πληγώσω τα αισθήματα κάποιου άλλου, όταν ο άλλος δεν είναι εντάξει».
Υποψήφια στα βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών, η Άλισον Μπρι - ηθοποιός και κουνιάδα του Τζέιμς Φράνκο, μετά το γάμο της με τον αδερφό του Ντέιβ - μίλησε σε ερώτηση
δημοσιογράφου για το θέμα: «Νομίζω ότι πάνω απ'όλα, και είναι ζωτικής σημασίας, οποιοσδήποτε αισθάνεται θύμα πρέπει, και έχει κάθε δικαίωμα, να μιλήσει δημόσια. Υποστηρίζω προφανώς την οικογένειά μου και ό,τι έχει αναφερθεί δεν είναι απολύτως ακριβές, αλλά τώρα, φυσικά, είναι ώρα "να ακούσουμε" και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε όλοι».
Μετά την Γιοχάνσον, η Νάταλι Πόρτμαν πήρε κι εκείνη το λόγο και μοιράστηκε τη δική της ιστορία #MeToo, όταν σε ηλικία 13 ετών βίωσε τη σεξουαλική τρομοκρατία μετά την κυκλοφορία του «Λεόν, ο Επαγγελματίας» του Λικ Μπεσόν:
«Κατάλαβα πολύ γρήγορα, ακόμα κι ως 13χρονη, ότι όταν θα εκφραζόμουν σεξουαλικά θα ένιωθα ανασφαλής, ενώ οι άνδρες ήταν δικαιολογημένοι να συζητούν και να αντικειμενικοποιούν το σώμα μου, παρά τη δυσαρέσκειά μου. Σε ηλικία 13 ετών, το μήνυμα της κουλτούρας μας ήταν σαφές. Ένιωσα την ανάγκη να καλύψω το σώμα μου και να αναχαιτήσω την έκφραση και το έργο μου για να στείλω το δικό μου μήνυμα στον κόσμο: το ότι είμαι κάποια που αξίζει ασφάλειας και σεβασμού. Η απάντηση ήταν σχόλια για το σώμα μου ή πιο απειλητικά μηνύματα, πράγματα που χρησίμευαν για τον έλεγχο της συμπεριφοράς μου μέσα σε ένα περιβάλλον σεξουαλικής τρομοκρατίας».


Από τον Πάνο Γκένα

http://www.cinemagazine.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: