... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016

Αποσύρεται η διαφήμιση των Jumbo με την Άντζελα Δημητρίου



Αποσύρεται οριστικά η επίμαχη διαφήμιση των Jumbo, με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου Άντζελα
Με ανακοίνωσή της η διαφημιστική εταιρεία Pollen τοποθετήθηκε στην απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας για περικοπή της διαφήμισης, με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου.

Καθώς το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας αποφάσισε την τροποποίηση της διαφήμισης, με περικοπή του “Χτύπα, χτύπα σαν άνδρας”, η διαφημιστική εταιρεία και τα Jumbo αποφάσισαν να αποσύρουν οριστικά την διαφήμιση.
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε την Γενική Γραμματεία Ισότητας, η οποία προσέφυγε με το αίτημα να αποσυρθεί το σύνθημα διαφήμισης «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας». Στη φράση αυτή εναντιώθηκε διότι, όπως σημειώνει, ενισχύει την βία κατά των γυναικών, συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και ενισχύει το πρόβλημα της έμφυλης βίας.
Η απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας
Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία σε σχέση με την υποβληθείσα καταγγελία από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και έλαβε υπ’όψιν της τα στοιχεία και επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν κατά τη συνεδρίαση, προκειμένου να αξιολογήσει εάν η εν λόγω επικοινωνία είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Η Επιτροπή αξιολόγησε με προσοχή την υπό έλεγχο διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων JUMBO, τόσο ως προς τα επιμέρους στοιχεία αυτής, όσο και ως προς τη συνολική τελική εντύπωση που δημιουργεί.
Η Επιτροπή ομόφωνα σχημάτισε την άποψη ότι η εν λόγω επικοινωνία, κρινόμενη υπό το πρίσμα της διαφημιστικής δημιουργικότητας που συχνά χρησιμοποιεί στοιχεία σάτιρας και υπερβολής, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ότι προτρέπει ή υποθάλπει πράξεις βίας.
Παρά ταύτα, επειδή το θέμα της βίας κατά των γυναικών, που τίθεται από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, αποτελεί ένα υπαρκτό και σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και επειδή η διατύπωση / slogan «χτύπα, χτύπα σαν άντρας», ακόμη κι αν κριθεί εντός του συνολικού περιεχομένου που διατυπώνεται και δεν εκληφθεί μεμονωμένα και κυριολεκτικά, μπορεί να έχει διφορούμενη σημασία, μπορεί να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως, να δημιουργήσει διαφορετικούς συνειρμούς και να εκφράσει σεξιστικό υπονοούμενο, η Επιτροπή, με αίσθημα ευθύνης και προκειμένου να μη δημιουργούνται οποιεσδήποτε εσφαλμένες εντυπώσεις σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, ομόφωνα αποφάσισε ότι η φράση «χτύπα, χτύπα σαν άντρας» στη διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων JUMBO προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/04/2016).
Επισημαίνουμε, για ενημέρωσή σας, ότι οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και πρέπει ναεφαρμόζονται σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: